BLOGGER TEMPLATES AND Zwinky Layouts »

Tuesday, January 20

APA YANG BOLEH KITA LAKUKAN???


1) Memberikan bantuan kewangan.

Caranya, login ke Maybank2u.

Klik “Accounts & Banking” >> Bill Payment >> Make a One-Off Payment >> View All payees by Category >> Select “Zakat & Charity” >> Select”NSTP Fund for Gaza” / “Mercy malaysia”

Sumbangkanlah seberapa yang mampu...KERANA MEREKA SANGAT-SANGAT MEMERLUKAN BANTUAN KITA (SAUDARA ISLAM) DI SAAT INI!!!

Gaza kerugian 1.9 billion dollar akibat serangan rejim Zionis.

Selasa, 20/01/2009 - Dr. Loai Shabana, Ketua Jabatan Statistik menjelaskan bahawa kerugian yang dialami semasa pencerobohan Israel di Gaza adalah dianggarkan 1.9 billion dollar.

Dalam satu laporan, beliau mendapati sebanyak 14% daripada bangunan dan kemudahan awam musnah akibat keganasan Israel ini. Manakala jumlah pampasan yang dianggarkan bagi membantu mereka yang terkesan dengan perang ini adalah dianggarkan 31.5 juta dollar setahun.

sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/
penterjemah : anonymous


2) Boikot Produk Israel & Amerika

Antara produk-produk yang mesti di boikot adalah semua makanan ringan (KFC. McD, Pizza Hut, A&W) Starbuck, Maggie, semua produk Nestle, Danone, Colgate, Palmolive, Coca-Cola, Kortex, Huggies..Kesatuan umat Islam memboikot barang-barang ini sangat memberikan kesan kepada ekonomi mereka.





3) Berdoa

Bacalah doa Qunut nazilah setiap kali solat lima waktu dan lakukan juga solat hajat.

اللهمﺇنانجعلك في نحورأعدائناونعوذبك من شرورهم اللهم بدد شملهم وفرق جمعهم وستت
كلمتهم وزلزل أقدامهموسلط عليهم كلبا من كلابك يا قهار يا جبار يا منتقمياالله ياالله يااللهاللهم يا منزل الكتاب ويا مجري السحاب ويا هازم الاحزابﺇهزمهم ﺇهزمهم ﺇهزمهوانصرنا عليهم
Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 merekaYa Allah,Leburkanlah kumpulan2 mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan merekaGoncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa Wahai tuhan yang bersifat murka Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah, Wahai tuhan yang menurunkan kitab, Wahai tuhan yang mengarakkan awan Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab Kalahkan mereka Kalahkan mereka Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.


Boikot Israel & Amerika


rujukan:
http://www.mohdsuhaimy.com/2009/01/10/palestin-apa-yang-boleh-anda-lakukan/
dan http://palestinkini.info/

0 comments: